Reis en de eerste dag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mick Baas - WaarBenJij.nu Reis en de eerste dag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mick Baas - WaarBenJij.nu

Reis en de eerste dag

Door: mickbaas

Blijf op de hoogte en volg Mick

20 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk is het dan zover!
De reis is begonnen en ik ben op de plaats van bestemming.
Donderdagmiddag steeg ik om kwart over een/half twee ongeveer op, een vertraging van drie kwartier ongeveer. Dit kwam omdat je geen hand voor ogen kon zien door de dichte mist. Ik zat een paar rijen achter de vleugels maar toen we opstegen kon ik die zelfs niet zien! Dit gaf wel een prachtig effect toen we eenmaal door de mist heen waren, ver boven de mist lag namelijk nog een pak dichte bewolking waardoor het net leek alsof we tussen twee dikke dekens vlogen met de zon er tussenin!
De vlucht was prima, ik zat tussen twee meiden in die niet erg spraakzaam waren, dus ik heb maar heerlijk de tijd gedood met een paar films.
Ik kwam dus ook bijna een uur later op hongkong aan maar omdat ik daar eerst al 15 uur moest wachten was dat voor mij juist extra chill. Toen ik uit het vliegtuig stapte had ik meteen de keuze: of nog een paar uur door de douane en een paar uur in hongkong doorbrengen, of meteen naar de vertrekhal waar ik in een soort mini hotel nog een paar uur kon slapen! Omdat ik hongkong al een keer eerder heb gezien, het weer niet best was en ik behoorlijk moe was, was de keuze snel gemaakt. De vertrekterminal van hongkong is trouwens niet normaal groot, dus het duurde nog wel twee uur voordat ik het hotel had gevonden. En ik heb nog nooit zo lekker geslapen op die vertrouwd keiharde chinese bedden. Ondanks dat de overstap best lang duurde heb ik mij prima vermaakt. Het is echt bizar hoeveel dure winkels er zijn daar, het is een en al versace, rolex en dure drank winkels, maar probeer maar nergens was er een simpel pakje kauwgom of snoep te koop.
De tweede vlucht was nog betet dan de eerste want de twee stoelen naast mij waren leeg dus ik heb de hele rit lekker kunnen liggen.
Toen we aankwamen vlogen we eerst nog een rondje over auckland heen en het is echt een hele grote stad met allemaal van de simcity achtige buitenwijken; kleine vrijstaande huisjes met een grote lap grond eromheen en veel natuur.
Eenmaal geland was ik razendsnel door de douane en volgens mij stond ik binnen een uur al bij het hostel.
Het is erg gezellig hier, ik werd al meteen hartelijk ontvangen door mijn kamergenoten. Ik ben nog even door de stad gelopen en eigenlijk is het centrum niet echt mooi, is heeft geen oude gebouwen een paar grote gebouwen maar niet echt benoemenswaardig.
' s avonds nog gezellig een drankje gedaan met de rest van het hostel, iedereen is hier echt superrelaxed en behulpzaam. Er zijn opvallend veel mensen die hier een jaar komen werken om dan weer verder te kunnen reizen. Ik ga zo met een aantal van hen naar het strand dus ik vermaak me prima hier.
Hopelijk gaat het thuis ook allemaal goed, ik laat snel weer wat van mij horen en hopelijk wordt het een wat korter verhaal;)
Groetjes Mick

  • 20 November 2011 - 00:39

    Hasse:

    Hey Smick!
    mooi om te horen dat je meteen goed terecht bent gekomen. Hoe is het met je jetlag? en lange verhalen zijn prima, dan heb je straks een heel boek als je terugkomt!
    en owja: pics or it didn't happen.

    groetjes!

  • 20 November 2011 - 14:03

    Annette:

    wow Mick, wat super om te lezen! Gelukkig ben je goed aangekomen ;) Geniet er van en nog veel plezier
    liefs Annette

  • 20 November 2011 - 17:13

    Jeroen:

    Lange verhalen zijn juist leuk Mick. Dan krijgen we meer een impressie van wat je allemaal doet of juist niet doet. Goed bezig tot nu toe!

  • 20 November 2011 - 20:36

    Eline :

    Waauuww! Super dat je het nu al zo naar je zin hebt! Dat beloofd nog heel veel moois! ;) En ik ben het eens met de rest: hoe langer, hoe beter!
    Have fun!!
    Liefs, Eline

  • 21 November 2011 - 14:35

    Ria:

    Hoi die Mick,
    Leuk om je eerste verslag te lezen. Niets te lang hoor.
    We blijven je volgen vanuit een zeer misty Nijkerk. Geniet van het goede leven.

  • 23 November 2011 - 12:42

    Lena:

    Wat een mazzelpik, 3 stoelen voor jezelf.
    Vorige week was ik nog jaloers op al die mensen die zo lagen te pitten en wij met z'n 4en op een rij, balen.
    Mick, waar ga je heen in Indonesië?
    Sumatra is heel mooi qua natuur en authentiek, Bali is het vakantie-eiland: zon, zee, strand, snorkelen, duiken met Ubud het cultureel centrum van Bali. Alleen disco's of zo die heb ik niet gezien of over gehoord. De Gili-eilanden hoor ik lovende berichten over van jonge lui die er terug willen, o.a. Mieke van Hennie en Daan.
    Maar ja, zie maar eens een keuze te maken uit al die duizenden eilanden.
    Mick, heel veel plezier en gezond weer hier.

    groetjes, Lena

  • 23 November 2011 - 18:33

    Joke En Henk:

    Hallo Mick,

    Leuk om van je te horen . Schrijf maar veel en lange verhalen. We zullen ze met plezier lezen en zullen uitkijken naar het volgende verhaal.
    Veel plezier en geniet er maar van.

    Groetjes Joke en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mick

Actief sinds 13 Nov. 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 24867

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 26 April 2014

Tropenstage Kumi, Oeganda

17 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw-Zeeland, Australië, Singapore en Indonesië

Landen bezocht: